måndag 16 november 2009

Intervallträning

Idag körde jag lite intervallträning på löpband. Det var länge sedan jag gjorde det senast och jag var sugen på att prova på det igen för att få upp kondisen och farten lite. Jag tog det iaf rätt lungt eftersom jag kör rehab för ryggen för tillfället. Jag hade också ett värmeskydd på benet för att inte smalbenet skulle trilska och det funkade prima. Det blev 5 minuters uppvärmningsjogg och sedan körde jag intervaller i typ 13 minuter. Blodsmak i munnen och svett, men ack så skönt. Efter det blev det bål-träning med sit-ups, rygglyft och en massa andra övningar.

Krängde också magnesium och vitamin B6 innan löpningen, något jag märkt gör att jag inte blir lika trött.


Annars kör jag vidare på en hälsosam kost. Jag gillar att äta hälsosamt, helt enkelt pga att jag vill sköta om min kropp och tillförse min hjärna med vettiga byggstenar. Det blev en typisk kost idag med fiberberikad havregrynsgröt till frukost med 2 kokta ägg. Sedan lite pasta med räkor och grönsaker direkt efter träningen och till middag två laxfiléer med broccoli. Åt även typ 100 g cashewnötter som mellanmål och 2 proteindrinkar utspridda under dagen. Perfa kost för ett nyttigt liv

Inga kommentarer: